[start] [koniec]Przewodniczący Wydziału - SSR Krystyna Majewska
Kierownik Sekretariatu - Joanna Kanarkowska

Dane kontaktowe:
ul. G. Narutowicza 42
88-100 Inowrocław
parter, sekretariat pokój nr 25

Kierownik sekretariatu:  tel. 52 359-26-17
Fax: 52 359-26-50
e-mail:       


Biuro Podawcze
Ekspozytura Centralnej Informacji, pokój nr  25   
tel. 52 359-26-05

Czytelnia Ksiąg Wieczystych, pokój nr  21     
tel. 52 359-26-53

Godziny urzędowania:
  • poniedziałek         8.00 - 18.00
  • wtorek -piątek      8.00 - 15.00


Właściwość miejscowa:
V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgi wieczyste dla nieruchomości położonych na obszarze powiatu inowrocławskiego:

 

  • Miasto Inowrocław,
  • Miasto i Gminę Kruszwica,
  • Miasto i Gminę Gniewkowo,
  • Miasto i Gminę Pakość,
  • Miasto i Gminę Janikowo,
  • Gminę Inowrocław,
  • Gminę Złotniki Kujawskie,
  • Gminę Rojewo,
  • Gminę Dąbrowa Biskupia,

 

Właściwość rzeczowa:
W Wydziale rozpoznawane są wnioski:

  • założenie księgi wieczystej
  • o wpis w księdze wieczystej


Wydział wydaje wypisy aktów notarialnych, których oryginały zostały przekazane przez notariuszy, mających swoje siedziby na obszarze właściwości Sądu Rejonowego w Inowrocławiu.


Ważne informacje:

  • W Wydziale nie ma możliwości ustalenia numerów ksiąg wieczystych po adresie nieruchomości.
  • Dokumenty, aby mogły być podstawą wpisu w księdze wieczystej, powinny być złożone w odpowiedniej formie, np. wypis aktu notarialnego, odpis orzeczenia sądowego, decyzja administracyjna, tytuł wykonawczy, oświadczenie z podpisem notarialnie poświadczonym, wypis z rejestru gruntów. Podstawą wpisu w księdze wieczystej nie może być kopia dokumentu.



Biuro Podawcze i Ekspozytura Centralnej Informacji 
Przyjmowanie wniosków o założenie księgi wieczystej i o wpis w księdze wieczystej. Wniosek powinien być sporządzony na urzędowym formularzu. Wzory formularzy są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości pod adresem:

http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje/ksiegi-wieczyste/e/ksiegi-wieczyste/ oraz w Biurze Podawczym V Wydziału Ksiąg Wieczystych


Przyjmowanie wniosków o wydanie odpisu księgi wieczystej i zaświadczenia o zamknięciu księgi wieczystej oraz wydawanie tych dokumentów.

Opłaty należy uiszczać zgodnie z wykazem opłat.

Opłaty: 
a) odpis zupełny księgi wieczystej - 60 zł
b) odpis zwykły księgi wieczystej - 30 zł
c) wyciąg z księgi wieczystej:

  • 15 zł - za wyciąg z jednego działu księgi wieczystej,
  • 20 zł - za wyciąg z dwóch działów księgi wieczystej,
  • 25 zł - za wyciąg z trzech działów księgi wieczystej,
  • 30 zł - za wyciąg z czterech działów księgi wieczystej.

d) zaświadczenie o zamknięciu księgi wieczystej - 10 zł

Powyższe opłaty można uiszczać w kasie Sądu Rejonowego w Inowrocławiu.

Kasa Sądu czynna jest  od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 14.00.

Osoba zainteresowana składa wniosek na formularzu KW ODPIS  wraz z dowodem uiszczenia w kasie Sądu Rejonowego wymaganej opłaty. Formularz dostępny jest na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości: 

http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje/ksiegi-wieczyste/e/ksiegi-wieczyste/ oraz w Biurze Podawczym V Wydziału Ksiąg Wieczystych

     
Odpis zostanie wydany w dniu złożenia wniosku po sprawdzeniu tożsamości wnioskodawcy. 

Odpis księgi wieczystej prowadzonej w systemie informatycznym może uzyskać każdy, bez wykazywania interesu prawnego. W ekspozyturze Centralnej Informacji są wydawane również odpisy ksiąg wieczystych prowadzonych w systemie informatycznym przez inne sądy. We wniosku należy podać numer księgi wieczystej wraz z kodem wydziału prowadzącego księgę wieczystą np. kod tut. Wydziału BY1I.

___________________________________________________________

Od dnia 1.07.2014 r. istnieje możliwość uzyskania odpisów ksiąg wieczystych, wyciągów z ksiąg wieczystych oraz zaświadczeń o zamknięciu ksiąg wieczystych, prowadzonych w systemie informatycznym na wniosek złożony za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Wydruki tych dokumentów mają moc dokumentów wydawanych przez sąd, jeżeli posiadają cechy umożliwiające ich weryfikację z danymi zawartymi w centralnej bazie danych ksiąg wieczystych. Wniosek za pośrednictwem systemu teleinformatycznego można złożyć na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości https://ekw.ms.gov.pl/eukw/menu.do

Centralna Informacja Ksiąg Wieczystych pobiera następujące opłaty od złożonego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, wniosku o wydanie, w celu samodzielnego wydrukowania:

a) odpisu zwykłego księgi wieczystej - 20 zł,

b) odpisu zupełnego księgi wieczystej - 50 zł,

c) wyciągu z księgi wieczystej:

  • 5 zł - za wyciąg z jednego działu księgi wieczystej,
  • 10 zł - za wyciąg z dwóch działów księgi wieczystej,
  • 15 zł - za wyciąg z trzech działów księgi wieczystej,
  • 20 zł - za wyciąg z czterech działów księgi wieczystej,

d) zaświadczenia o zamknięciu księgi wieczystej - 5 zł;

Opłaty uiszcza się poprzez elektroniczny system płatności.

___________________________________________________________

Czytelnia Ksiąg Wieczystych czynna jest  od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 15.00.

Przeglądanie ksiąg wieczystych w wersji elektronicznej po podaniu numeru księgi wieczystej przez zainteresowanego. W Wydziale nie ustala się numerów ksiąg wieczystych wg położenia nieruchomości.
      
Przeglądanie ksiąg w wersji papierowej oraz akt ksiąg wieczystych po wcześniejszym zamówieniu osobistym lub telefonicznym  na konkretny termin wyznaczony przez pracownika czytelni (ok. od 1 do 3 dni). Numer telefonu do Czytelni Ksiąg Wieczystych:+48 (52) 359 26 53.

Prawo wglądu do akt ma notariusz lub osoba mająca interes prawny np. właściciel nieruchomości, jego następca prawny np. spadkobierca posiadający postanowienie o nabyciu spadku, wierzyciel właściciela dysponujący tytułem wykonawczym.