Dane kontaktowe:

ul. Narutowicza 42
88-100 Inowrocław

Parter, pokój nr 14

tel. +48 52 359 26 20
tel. +48 52 359 26 21

email: boi@inowroclaw.sr.gov.pl

Godziny urzędowania:
  • poniedziałek         7.30 - 18.00
  • wtorek - piątek     7.30 - 15.30

z zastrzeżeniem przerwy w godzinach 11.00-11.20

 

Informujemy, iż w Sądzie Rejonowym w Inowrocławiu w ramach Biura Obsługi Interesantów, zostały uruchomione stanowiska do odsłuchu i przeglądu nagrań audio-video rozpraw sądowych.

Osoby zainteresowane zapoznaniem się w siedzibie sądu z zapisem dźwięku lub obrazu i dźwięku mają obowiązek złożyć pisemny wniosek do sądu o udostępnienie zapisów z rozpraw.

Zasady korzystania ze stanowiska do przeglądu zapisów audio-video rozpraw:

Po wcześniejszym uzyskaniu zgody na dostęp do nagrań audio-video, w ustalonym terminie, pracownik sądu weryfikuje czy dana osoba jest upoważniona do zapoznania się z nagraniem.

Następnie pracownik udziela zainteresowanemu podstawowych informacji w zakresie obsługi aplikacji Recourt i udostępnia zapis rozprawy (pracownik sądu pozostaje w pomieszczeniu).

Jednocześnie informujemy, iż pomieszczenie przeznaczone do przeglądu nagrań audio-video rozpraw sądowych jest monitorowane.


Zakres zadań Punktu Obsługi Interesantów

 

1. Informacje udzielane są bezpośrednio lub telefonicznie. Pracownik Punktu w toku wykonywania swoich obowiązków służbowych obowiązany jest umożliwić interesantom realizację ich uprawnień i egzekwować powinności w sposób zgodny z prawem, wykazując należytą troskę o ochronę ich słusznego interesu.

2. Do zadań Punktu Obsługi Interesantów należy w szczególności:

 

a)  informowanie o sposobach wszczęcia postępowania i podstawowych dokumentach, które należy złożyć przy wnoszeniu sprawy do sądu;
b)  informowanie o kosztach sądowych, sposobie ubiegania się o zwolnienie od kosztów sądowych;
c)  informowanie o przesłankach ustanowienia obrońcy, adwokata lub radcy prawnego z urzędu;
d)  informowanie o rodzajach środków odwoławczych i terminach do ich wniesienia;
e)  informowanie o terminach i miejscach rozpraw;
f)  informowanie stron o stanie i czynnościach podejmowanych w sprawach sądowych;
g)  informowanie świadków o zasadach zwrotu kosztów stawiennictwa i utraconego zarobku;
h)  udostępnianie formularzy sądowych i wzorów pism sądowych;
i)  udostępnianie list kancelarii adwokackich, radcowskich, notarialnych i niektórych instytucji pozasądowych;
j) udostępnianie listy lekarzy sądowych uprawnionych do usprawiedliwiania nieobecności i informowanie o zasadach usprawiedliwiania nieobecności;
k)  udostępnianie listy biegłych sądowych, list mediatorów w zakresie właściwości Sądu Okręgowego w Bydgoszczy;
l)  informowanie o wydziałach w sądzie, ich właściwości i lokalizacji;
m)  podawanie numerów telefonów i godzin urzędowania oraz adresów innych sądów;
n)  odbiór poczty elektronicznej i przekazywanie jej wg właściwości;

3. Informacji o sprawie rozpoznawanej przed Sądem Rejonowym w Inowrocławiu pracownik Punktu Obsługi Interesantów udziela na zasadach określonych w § 31 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 lutego 2007r. - Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. z 2007r. nr 38, poz. 249), po wcześniejszym sprawdzeniu tożsamości strony (wnioskodawcy, uczestnika postępowania) na podstawie ważnego dowodu osobistego lub innego dokumentu ze zdjęciem, a w przypadku pełnomocników także należytego umocowania. 

 4. Punkt Obsługi Interesantów nie udziela porad prawnych i informacji, które naruszyłyby przepisy innych aktów prawnych, w tym o ochronie danych osobowych.




do pobrania:

Wniosek o zapoznanie się z zapisem dźwięku albo obrazu i dźwięku

 

Wniosek o wydanie zapisu dźwięku